torsdag 14 februari 2013

Inte mycket till vävstuga nu

Var i vävstugan idag och började göra iordning för Semmeldagen. Fram med bord och stolar, upp med tallrikar och glas, ta fram lotteriet och tipsvinsterna. Det var rätt mycket att göra men nu är i alla fall vävstugan rustad för den stora dagen. 70 sittplatser fick jag till och det bör väl räcka :-)

IMGP1349        IMGP1350

Sen tog jag itu med dom beställda mattorna som jag lovat väva. Efter att ha klippt å klippt å klippt och sen klistrat å klistrat å klistrat så trodde ju jag att jag hade hyfsad koll på hur dom skulle bli, men icke. Det har blivit en massa att göra om, precis som vanligt. Tänk att det ska vara så svårt att bestämma före och hålla sig till den bilden, nä jag är en som bestämmer före men det bli alltid nåt helt annat efter.
Till slut så kom jag i alla fall fram till nåt som kanske funkar, men det är ju frågan om beställaren tycker det samma.

IMGP1353

Å mitt emellan vävning och VM storslalom så fick man sig serverad en mumsig semla. Ibland har man tur!

IMGP1352

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar