torsdag 7 februari 2013

En liten stund vid stolen

Nu har Grålle kommit igång och det ser faktiskt ut som om det stämmer. Jag trodde faktiskt inte det, jag var helt säker på att jag hade trasslat till det i solvningen. Istället får jag vara glad och kanske lite stolt att jag fixat det hela helt själv. Där är faktiskt inte lätt att förstå solvnotor och trampordning, och för den delen att räkna ut förskedningen för det kräver sin tanke. Jag har hjälpt till många gånger men aldrig behövt räkna ut eller "förstå" själv, så nu satt jag här och tänkte att nu ska jag minsann lära mig. Å se på den jag tror jag fixade det:-D

Nästa utmaning blir att varpa själv. Det är ju likadant där, jag har varpat flera gånger men aldrig gjort det från början. Jag har liksom bara fått trådarna i handen och hur många varv som ska göras och det har ju inte lärt mig själva början så att säga. Men det ska bli ändring på det också, så småningom.

Vy från vävstolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar