tisdag 22 januari 2013

Tisdag 22/1

-22 i morse...brrr, men nu är det lite bättre -14. Det går i alla fall åt rätt håll.

Idag så har det både muttrats och hurrats i vävstugan.
Lena jublade åt skälet i Tunsäter som utav någon märklig anledning bara plötsligt blev jättebra och Ulla jämrade åt jullöparen som inte vill bli rätt. Efter att ha rivit upp en massa gånger så blev hon less å sa "äsch innan jul så ska jag väl ha fått till det". Vi alla höll med och peppade med att du behöver inte stressa för du har ju gott om tid :-) Jag vet inte om det funkade men nästa gång så ska vi trä om den och försöka hitta felen å då ska vi väl få till det...hoppas jag.
Sabina blev klar så vi får börja med en lite test nästa vecka och Nästansjöduken kom i gång, så nu är en grön variant på gång.
Min vän saxen la av idag...strömlös så jag fick ta fram limmet istället och börja limma ihop alla bitar. Det går sakta och man blir less men nu börjar man ju skönja ett slut på traseländet.
På måndag kväll har vi styrelsemöte så är det nåt ni vill att vi ska ta upp eller om ni har nåt förlag på nåt så hör gärna av er. Ni har kanske grunnat på nån studiecirkel eller kanske ett utflyktsförslag till våren. Vi har jätte mycket kunskap i föreningen och vi kan lätt fixa fram ännu mera om så krävs. Vi har också ganska gott om plast så behövs en lokal för någon form av verksamhet kan kanske också det ordnas.
Vi är öppna för alla ideér så det är bara att komma med dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar