måndag 28 januari 2013

Måndagkväll

I kväll var vi många i vävstugan, jättekul.
Vi fick supersmarriga semlor till fikat så styrelsemötet gick som smort. Vi pratade och planerade för Semmeldagen. Det är ju 20 års jubileum i år så vi har planerat nått riktigt bra för den dagen, mer och utförlig information kommer lite närmare dagen. Håll ögonen öppna här eller på Nästansjö hemsida. Vi pratade även om en vårutflykt, kanske nån gång i början på juni och vår egen Vårbazar som vi brukar hålla i maj.
I övrigt så vävdes det på Nästansjö duken och i mattväven. Ulla lyckades få till jullöparen och Sabina är nu också redo för att sättas igång. Den nya mattväven skedades men eftersom strömmen for och det blev kolsvart så vet jag inte riktigt om det hann bli klart.
Vi hade däremot lite problem att få hem medlemmarna. Snödrivor, frusna bromsvajrar och bilar mitt i vägen gjorde hemfärderna lite svåra att påbörja, men med hjälp av elverk, diselvärmare och en händig karl så fick vi ordning på både bil och vajer och alla kom hem till sist. Snödrivan blir dock kvar några månader till.
Å ja visst hade jag kameran med mig men kan ni gissa var den låg? Jo i mattrashögen jag håller på med. Inte blev det några kort tagna där inte, men kameran ligger kvar så i morgon ska jag få till några i alla fall. Vi ses då.....

2 kommentarer:

  1. Vilken intressant blogg ni har, hittade hit via Trollgarn och ska komma tillbaka. Det är avundsvärd hur många vävföreningar det finns i Sverige.
    Med många hälsningar från Tyskland
    maliz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du har funnit oss och du är så välkommen tillbaka. Du gör också en massa fina saker, helt fantastiska färger på löparen. Synd att tyska inte är min starka sida, jag förstår inte så mycket:-) Linnea

      Radera