torsdag 3 januari 2013

God fortsättning

Nu är pelletsförrådet fyllt!
En trevlig karl som dessutom var rätt så snygg kom och blåste förrådet fullt idag, snabba ryck för jag beställde igår.
Jag passade på att börja ställa i ordning vävstugan efter julens alla evenemang, kakfrossan, julfesten, tomtetjänst och julottan. Tänk vad mycket roligt vi gjorde i december, men nu är det nytt år och kurserna sätter igång igen. Vi har ju nya vävar som ska igång och även en tom stol som ska fyllas. Symaskinen som vi fått låna måste ju också komma upp på ett bord så att vi kan börja röra till tyghyllan. Vi har ju en massa garn som vi kan sortera upp också, det blir ju lite jobbigt och gräva i säckar om man ska ha nåt. Det hjälper ju inte kreativiteten direkt eller hur?

Nu på måndag 7/1 är det månadsmöte så jag hoppas på att många kommer, det blir så mycket roligare å så går det mycket fortare att få ner julpyntet och få ordning i vävstugan igen.
Jag är ruskigt sugen på att väva och att få sitta ner i trevligt sällskap och fika gott. Är det nån fler som längtar som jag gör?
Vi ses på måndag kväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar