måndag 15 april 2013

Måndagkväll med mattor och tårta

Ikväll har det knutits mattor och mattväven har kommit en bra bit på väg.
Vi var inte så många ikväll, jag tror att vårvädret och vedhögar har gjort slut på energin när kvällen kommer för våra medlemmar. Jag själv känner mig som en trasa och inte hade jag så mycket över ikväll.

IMGP1561  

Mattorna där vi använde små bitar av alla möjliga färger och material blev riktigt fina. Jag var lite rädd att den ljusblå färgen i bårderna skulle flyta in i mattan och inte synas och sticka ut, men jag blev faktiskt nöjd.
Det blev en 2 meters och en 3 meters.
IMGP1573         IMGP1569

Mattorna som är beställda är snart helt klara med knuten frans och allt.

IMGP1580

Vår vävvärdinna fyller år idag så hon bjöd oss på tårta och bullar. Jättegott!

IMGP1568

Ett stort grattis på födelsedagen!

1 kommentar: