fredag 12 april 2013

4 veckor idag

Kattungarna fyller 4 veckor i dag. Riktigt söta och vansinnigt roliga att titta på.
Dom har börjat försöka ta sig över lådkanten och dom busar och leker med varandra.
Det är väldigt roligt att se hur dom lär av varandra och hur Kivis (mamman) kommunicerar med sina ungar.
Det är då inte lätt att få till några riktigt bra kort, ungarna är inte stilla i många sekunder.

IMGP1522   IMGP1507
Två grå tjejer och en svart kille                       En kul effekt, men han är inte särskilt farlig

         IMGP1500    IMGP1523 
                                                                              Man undrar vad hon säger till sin lilla 

 IMGP1493               IMGP1545

Det har ju vävts lite i vecka också. I tisdags var vi i vävstugan, vi var inte så många men flitiga det var vi. En löpare (Sabina) blev klar, en matta knöts och Nästansjöduken har kommit in på andra halvan.

Jag har vävt i mattväven också. En 3 meters är klar och jag har börjat på en 2 meters i samma stil. Jag har även kommit en bit på Grålle. Det är faktiskt roligt att variera vävningen, fyra timmar mattväv följt av fyra timmars löparväv i rosengång. Nu har jag dessutom en ruskigt spännande bok att lyssna på så man vill ju inte sluta väva.

2 kommentarer:

  1. Makalöst söta kattungar! Ändå är inte jag nån kattmänniska! Men dom här väcker vill ha känslor......

    SvaraRadera
  2. Vilka söta kattungar önskar jag kunde ha en .
    Maith

    SvaraRadera