fredag 8 mars 2013

Städning påbörjad…

Jag och dottern har varit på sportlovsshopping i 3 dagar och det gjorde ju att jag missade vävstugan både måndag och tisdag. Det enda jag fått höra är att det var gott fika i måndags, en stor maffig smörgåstårta. Visst är det typiskt att man ska missa det men det kommer ju mer gofika så jag får väl trösta mig med det.
Idag när jag var till vävstugan så hittade jag bevis på att dom har gjort mer än att fika gott.

IMGP1390

Jag har påbörjat storstädning i vävstugan. Eftersom vi har en ganska rörlig vävstuga blir det fort oordning. Vi flyttar ju på vävstolar och alla lådor och hyllor varje gång vi anordnar något, som nu senast semmeldagen. Vi har nog inte fått nån riktig ordning sedan vi flyttade upp från källaren heller så det är hög tid att försöka städa upp så att vi hittar alla våra prylar och garnspolar.

Vi har nu fått sju nya karlar i stugan, varje med en tillhörande låda.
Jag hoppas på att dessa sju kan hjälpa till med oredeproblemet.
IMGP1386     IMGP1389

IMGP1387    IMGP1385

Röjningen fortsatte med allt vävgarn som vi hade liggande i massor av lådor. Nu är det lite mindre att leta i.

IMGP1384

Röjningen fortsätter till veckan med mera garn som behöver sorteras upp och så har vi massor av mattrasor som nog behöver ses över. Ja det finns flera hörn som måste få ordning, men vi är en god bit på väg.

2 kommentarer: