tisdag 1 april 2014

Tisdag 1/4

5 vävstolar igång idag så det har verkligen låtit som en vävstuga idag. Lägg därtill mycket skratt, prat och gott fika så har ni precis hur dagen har varit.
En ny matta har påbörjats och den sprider värme redan i stolen.
IMGP2004

Jag har vävt en liten provbit på traderaköpet och jag inser ju nu att jag trädde solven lite galet men det blev inte så dumt i alla fall och jag har ju förhoppningsvis lärt mig något också.
IMGP1999
Inslaget är svart stränggarn med och utan mellantråd och sedan oblekt stränggarn med svart mellantråd. Provade både tuskaft och tvist å på slutet tvist med bomullsgarn till inslag.
Jag funderar på om man ska solva om den men jag är osäker på om man tjänar något på det. Som den är nu så kan det nog bli både snygga väskor och kuddar, grytlappar och karottunderlägg går nog bra det också men som löpare är det nog huvudvärksvarning.
Vad tycker ni? Vi tar gärna emot förslag på bindning och inslag.

1 kommentar: