tisdag 8 april 2014

Fika och lite royal

Ja då har jag varit två dagar i vävstugan och inte har jag fått med mig kameran nån av dagarna. Lite trist men det går ju inte göra nåt åt.
Vi har i alla fall haft trevligt och fikat gott. 4 vävstolar har varit igång likaså nålbindarna. Nu börjar det dyka upp färdiga alster så man ser verkligen vad dom har lärt sig och hur duktiga alla är. Det pratades lite om att göra en lite utställning på Folkets Hus så småningom.

Första kudden/väskan är klar i traderaväven. Det blev en finrandig mörkblå/beige och vävd med svart bomullsgarn. Jag tror att den kan bli bra för jag fick lite känsla av royal när jag vävde och monterar vi ihop den på rätt sätt så kanske det kan bli lite lyx över den.
Julmunken är snart klar och det har gått jättebra att väva. Man får vara lite försiktig när man bommar fram men annars är det inga som helst problem.

Jag lovar att bilder kommer på allt jag lovat och lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar