onsdag 9 oktober 2013

Trasdag

Ytterligare en dag i vävstugan med massor av trasrivning. Jag kämpar på med svarta trasor som ska användas till Tunsäter
IMGP1747

Dessutom så revs det gröna trasor, det börjar verkligen minska i “mattrastyghyllan” och det är jätteroligt. Vi får ju bara mer att vraka och välja bland och då kan det ju inte bli annat än superbra eller hur?

Nästansjöduken var också igång och väverskans fjärde duk är nog klar nu så nu vankas det en blå variant.

Jag kunde då inte hålla mig ifrån att göra ett litet prov i Tunsäter. Jag har ju inte hunnit limma ihop allt men några lösar bitar bara för att testa fick det bli.
IMGP1749

Det känns lite konstigt att tänka matta i en cottolinvarp, men det är ju bara i min skalle det tänks så det är väl bara att sluta tänka och köra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar