torsdag 9 maj 2013

Tunnbrödbak

Vilken perfekt dag att baka tunnbröd! Det har regnat och stått som spön i backen hela dagen så det passade så bra att stå i bagarstugan. 20 paket går till Vårbasaren, så vi får hoppas det dyker upp några tunnbrödköpare den dagen och ett par paket stannar nog kvar i min egen frys.

IMGP1654

Särskilt duktig bagerska är jag inte och jag tycker det är näst intill omöjligt att få kakorna runda. Jag är grymt imponerad av dom som får till jättestora och alldeles perfekt runda kakor utan ett endaste litet hål.
Jag är glad att brödet blir mjukt, segt och gott, hur dom sen ser ut får jag lov att blunda för.

IMGP1656 

Men goda blev dom och helt nygräddade med smör på var det helt fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. åååå nu längt jag hem till gården i Sjöland där jag är uppvuxen. Jag har den kvar och vistas 6-8 veckor per år...bor i Stockholm sedan 1968, men hjärtat är där - ja, själen också! Så kul att hitta din/er sida!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat till oss. Tänk vad svårt det är att få med hjärta och själ i flytten, men det är nog bra för det är ganska viktigt att minnas sin hembygd

      Radera