fredag 24 maj 2013

Bazar och vårutflykten

Förlåt att det har varit långt mellan inläggen nu men det har varit fullt upp så tiden har inte räckt till. Men nu så ska jag väl lyckas få ihop lite om Vårbazaren som vi hade i lördags.
Det var en dag med ett strålande väder och våren gjorde verkligen entré under helgen. Vädret bidrog nog till att det var färre besökare än i fjol och därmed så sjönk ju försäljningen också något för alla, trist men vi hade trevligt i alla fall.

IMGP1670Vår egen monter var välfylld både med vävt, stickat och virkat. Hembakt tunnbröd, hemkokt saft och Västerbottensost skorpor var populärt och gick åt som smör i solsken.

   IMGP1676          
Helen Engströms smycken och väskor och vårt loppisbord skymtar bakom.

IMGP1675
En del av Käldiz monter, jag hade minst lika mycket bakom mig när jag tog fotot.

Tyvärr så var jag väldigt dålig på att fota för vi hade också Prylpunkten.se och XLkläder.se där. Dom hade massor av praktiska, roliga och kanske lite onödiga prylar, dessutom hade dom också herrkläder upp till 6xl.
Pralineriet var där med frestande choklad och Georg Lövgren med massor av snickerier träarbeten.
Roffes fjällfiske hade med sig allt för både sommar och vinterfisket.
Å så hade vi ju en servering där vi serverade Tacowraps, kaffe och kakfat.

Jag hoppas att det var fler som tog kort så att ni får se lite fler sidor från dagen. Vi sålde även två lotterier och jag lovar att redovisa vinnarna när vi har sålt alla lotter och haft dragningen.

Nu stundar vårutflykten. Vi kommer att åka till Åsele och tillsammans med Åsele vävstuga fira trasmattans dag den 6 juni. Vi kommer att besöka hembygdsområdet och även Genbäcks handelsträdgård. Vi kommer att ringa runt till alla medlemmar med mer information och ta upp anmälningar. Jag tror det kommer att bli en jätterolig dag och det ska bli så spännande att träffa Åsele vävstuga. Dom verkar vara väldigt aktiva och dom har en egen facebooksida.

1 kommentar:

  1. Låter trevligt och jag skulle gärna besökt er, men det blev i kväll som vi körde förbi Nästansjö på väg till stugan i Borkan.

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera