tisdag 3 mars 2015

Månadsmöte och solig tisdag

ja månadsmötet missade jag tyvärr eftersom jag satt i bilen på väg hem från Skellefteå. Dåligt före med nollgradigt, regn och snö gjorde att det tog lite längre tid än tänkt men jag tror att våra glada “vävtanter” hade roligt i alla fall. Ruskigt gott fika såg det ut som dom hade och det grämer jag mig lite över.

Tisdagen bjöd i alla fall på otroligt vackert väder, strålande sol från en klarblå himmel, lugnt och stilla med ett 2 dm tjockt snötäcke över allt, jag det var som ett vackert vykort.
Men vi höll oss ju inne och vävde, stickade både med stickor och stickmaskin och letade fram en mattvarp som vi drar upp nästa vecka.
IMGP2443
Jag var riktigt nöjd över min provlapp. Stickmaskinen har ju inte riktigt velat vara med utan kärvat och fastnat men till slut så gav den med sig och det gick riktigt bra till slut. Nu finns det ju hopp om att kunna få till nåt fint i den igen.
IMGP2444
Nästansjöduken går framåt men kanske lite bakåt också emellanåt, men vilket som den blir snygg i alla fall.
Å så fikade vi lika gott som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar