onsdag 4 februari 2015

Träffar i stugan

Vi var rätt så många som kom på månadsmötet i måndags å det är kul. Inga större beslut togs utan vi fikade gott och nyttigt med fruktsallad å så hade vi det riktigt trevligt. Men visst sysselsatte vi oss med mer än att äta, vi vävde, nålband, rev trasor och varpade. Det är en beställning på en löpare och för att få lite träning så tog jag på mig att varpa. Med varpningen så följer det ju att man måste kunna hålla reda på antal trådar och vilken färg det gäller, å det kan tydligen inte jag. Halvvägs kom jag innan jag upptäckte missen och att riva upp är ju ett riktigt taskigt alternativ så jag ringde och beställde mer utav den röda som inte kommer att räcka. Så nu är det ju bara att vänta å det är riktigt trist, men medans jag väntar så hjälper jag till med överkastet och det är riktigt roligt.
IMGP2388   IMGP2393tt

En ljus och härligt vårig matta blev klar på tisdagen. Det är nog bara varp kvar för en matta till så snart får vi klippa ner den och dra upp en ny mattväv. Den bör ju bli lite lättare för mig att varpa, det är ju bara en färg så det borde jag kunna hålla reda på:-)
IMGP2390

Visst kommer ni ihåg att “komma igång med stickning/nålbindning”s kursen börjar på måndag. Känns det som om ni behöver en liten knuff för att komma igång igen eller vill ni lära er från början så är det bra att komma på måndag kväll 18,30. Å man behöver inte vara medlem.

2 kommentarer:

  1. Du har väl flätat ner det varpat, för annars blir det problem när du ska dra på varpen, eftersom trådarna töjer sej när de hänger på varpan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå, nä det gjorde jag ju inte:-( man är då en riktig gröngöling. Men tack för rådet, om det nu trasslar vid uppdragningen så vet jag ju var felet ligger.//Linnea

      Radera