måndag 9 februari 2015

Misstag och kreativitet

Nu är varpningen avslutad och jag hoppas att det blev rätt och att jag får ha lite tur med trådarna för en gångs skull. Jag fick ju en liten upplysning om att jag borde ha flätat ner varpen i väntan på mer tråd. Detta eftersom trådarna töjer sig när dom sitter i varpan. Jag gjorde ju naturligtvis inget sådant utan bara fortsatte där jag slutade, men tacksam är jag ändå för jag behöver ju inte fundera på varför det jäklas när vi ska dra upp den.
Tänk att man hela tiden måste göra misstag och fel för att lära sig, visserligen är det effektivt men inge roligt alls.

Desto roligare blev det med den virkade trasmattan….tanken vid start var att den skull bli fyrkantig,
men efter ett tag så såg den mer ut som en gigantisk hästsko…
.IMGP2352
Men vid slutet så blev den riktigt snygg och rund! Kreativitet och flexibilitet i samverkan.
IMGP2395

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar