tisdag 7 oktober 2014

Tisdag 7/10

En riktigt kall dag idag, snålblåst och strax över 2 grader…brr, det var tur att man kunde lämna hundarna hemma och bege sig till värmen i vävstugan.

Fyra vävstolar var igång idag. Gräsmattan har kommit halvvägs och både traderaväven och Sabina gick med rask takt framåt. 60 cm blev det på Tunsäter och det tycker jag var riktigt bra så jag börjar också närma mig slutet på den.
IMGP2167     IMGP2153

Till min hjälp idag så lyssnade jag på en ljudbok. Vad bra det är när man behöver fortsätta koncentrera sig trots att det börjar bli enahanda och lite tråkigt. Är boken dessutom rolig så kan det ju inte bli annat än bra.
    IMGP2169 

Å så undrar vi vem som glömt cykeln utanför vävstugan? Den har stått där sedan årsmötet, kanske längre och ordentligt utrustad med reflexväst också.
   IMGP2168

Glöm nu inte höstmiddagen ikväll! Vi åker från gamla affären kl 18 för vidare färd till Storsele för en god middag och trevligt umgänge.

2 kommentarer:

  1. Ni har fått fart på vävstolarna igen och får fram fina vävar. Cykeln är inte min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att det inte var din cykel, för det hade inneburit att jag missat dig helt å hållet å det vill jag ju inte.//Linnea

      Radera