måndag 3 februari 2014

Månadsmöte och kurskväll

I kväll var det verkligen fullt hus i vävstugan. Det virkades och stickades så det riktigt rasslade i alla nålar och stickor. Nystmaskinen och garnvindan blev rikligt utnyttjad både av nålbindare, stickare och maskinstickerskor. Det klipptes mattrasor och det vävdes, men mattan stod still.
Det är så roligt med mycket folk så jag pratade helt klart mer än jag vävde för inte ett enda inslag blev det ikväll från min sida. Men andra fick mycket gjort som t.ex en sula och tå till sin allra första baby converse.
IMGP1949

Vi var en bra blandning ikväll och åldersspridningen var från den yngsta 4 år till den äldsta 78 år och jag tror att alla hade trevligt. Vi hade till och med besök av 3 herrar, snudd på rekord tror jag.
Fikat ikväll bestod av Smulpaj med hallon, mango och kardemumma och till det vaniljsås…inte helt fel en måndagkväll i februari eller hur?
IMGP1947

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar