tisdag 21 januari 2014

Tisdag 21/1

Idag var det verkligen full rulle i vävstugan. Riktigt roligt när vävstolarna “domp” i takt och otakt och när strumpstickorna rasslar, och när det dessutom luktar gofika på lång väg så är ju det en riktigt lyckad dag i stugan.

Sabina, den svarta och lila ripslöparen som börjades med igår är färdig och en ny är en bra bit på väg, dessutom så är Nästansjöduken igång igen, en grön denna gång.
DSC00020

Mattväven är faktiskt äntligen igång. Inte blir den som jag tänkt mig och inte vet jag om den blir bra, men någon kanske tycker om den och att den ska passa därhemma.
DSC00017

Den blev ju också döpt idag, till “Oljekatastrofen”. Ett rätt så kul och passande namn. Det blå/gröna är hav och sjögräs, det svarta är oljan, elden är det röd/orangea och det lilla gula är små strålar av sol, om jag sen lägger till den röra som den har ställt till med i mitt huvud så är ju katastrofen inte så långt borta.

Jag hittade denna fina matta, dock inte klar så jag hoppas att skaperskan inte har glömt bort den, för fin för att bara bli halvklar eller hur?
DSC00021

Vi fick också några till som vill börja nålbindningskursen så det finns fortfarande chans att börja. Det är bara att komma till vävstugan på Måndag klockan halv 7-7.

1 kommentar:

  1. Ååå den där runda mattan som är lilla den vill jag ha. Snälla mamma ;)

    SvaraRadera