måndag 27 januari 2014

Måndag kväll och nålbindning

Ja nu har kurserna satt igång. Det har stickats och nålbindats, hm heter det så?, hela kvällen med total koncentration och vi har nog skapat några nya rynkor, för alla pannor låg i djupa veck.
IMGP1924     IMGP1928
Jag tycker detta verkar knepigt, att hålla reda på alla öglor som blir och att inte tappa tummaskan och att dessutom få till ett fiskben! Hur nu det kan bli till utav ullgarn???
Ja som ni förstår går jag inte kursen utan jag sitter vid mattväven och har ganska roligt åt alla sammanbitna miner och alla uttryck som jag tror att det är fler än jag som har svårt att förstå.
IMGP1929      IMGP1930

Stickmaskinen håller på att skakas liv i men det är ett rejält garntrassel i släden så vi måste nog ta en ordentlig genomgång av den innan det kan stickas.

IMGP1933

Det var en riktigt rolig kväll med mycket folk och gott fika. 2 bord fylldes till bredden och det var livliga diskussioner, det mesta om nålbindning men vi hann med en hel del annat också.
Nästa vecka fortsätter kursandet och det är inte försent att hoppa på. Dessutom är det månadsmöte nästa måndag så då får vi hoppas på fyllda bort även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar