fredag 24 april 2015

Stolen i postrummet

Nu har jag äntligen fått upp varpen som jag fyndade på Vävmässan i Umeå.
Den är riktigt rolig att väva och snyggt blir det. Trots att käppen som håller varpen på vävbommen small av efter att jag vävt ungefär 30cm. Det gick bra att byta ut käppen men jag var ju tvungen att knyta fram väven igen och det var lite krångligt eftersom det blev lite trångt.
IMGP2513       IMGP2512

Jag verkligen älskar färgerna och det ska bli spännande att lägga den på köksbordet, när den nu blir färdig vill säga. Jag är ju en katastrof på att göra klart så det lär väl dröja innan den hamnar på bordet. Alla ni som är så duktiga på att fålla, och montera ihop kan väl ge mig nåt tips på hur jag ska kunna bli bättre? Jag vill ju verkligen att alla dukar och gardiner och grytlappar som bara ligger ska bli helt och hållet klara för att användas. Det är väl förstås bara att ta sig i kragen men det är lättare sagt än gjort.

1 kommentar: