onsdag 21 maj 2014

Ett tack å lite vävning

Tänk att man hinner med lite vävning mitt i allt som måste göras nu när våren anlänt med sommarvärmen. Inte blir det så mycket men jag kan i alla fall konstatera att det gjorde susen med lunor och att vara petnoga med all knytning.
IMGP2065
Det är så roligt att det funkar, för om det inte hade gjort det så hade jag nog egenhändigt slängt ut den. Så nu ska jag tacka för alla tips jag fått från olika bloggar. Tänk vad bra det är att ni delar med er av problem och lösningar, jag är i väldigt tacksam

Den eldiga mattan blev klar i måndags och nu så har grön variant påbörjats. Den kommer nog att bli så där  lagom somrig.
Julmunken är fortfarande lite besvärlig med sin slackande varp. Det går bra att väva men varpen slackar lite eftersom så till slut börjar det märkas i väven. Men vi har sagt att vi tar en löpare i taget och ser vart det bär hän. Nu kommer den snart i alla fall att klippas ner så det blir nog bra med en omknytning även där.

IMGP2063

2 kommentarer:

  1. åh vad fint ni väver! Jag såg er fina fyllehönan Agda som var lite tovad. Var får jag tag på mönstret till denne fina höna? Jag har sett andra men de är inte lika fina som eran gröna Agda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Mönstret finns på Sandnesgarn.no under gratis oppskrifter och klicka sedan på rubriken påske. Där finns mönstret, dock på norska men det funkar iallafall. Finns en hel del annat trevligt där också:).
      Ha en fortsatt trevlig sommar.
      Mvh Lillemor

      Radera