tisdag 6 november 2012

Måndagkväll 5/11

 
Jag hoppas jag är förlåten för att blogginläggen kommer lite sent. Jag ska försöka bättra mig och försöka hålla mig vaken på måndagkvällarna.
Åter till handlingen...ikväll var det månadsmöte. Vi har ju månadsmöte första måndagen varje månad, jag tror vi har hållit på med det sedan det började på hösten -88.
Vi brukar prata om ditt och datt men också om sådant som har hänt eller ska hända. Vi pratade ikväll om Lomstabasaren som vi ska vara med på nu på lördag och även om den stundande Kakfrossan som vi ska hålla 9 december. En del prat blev det också om julen, fest och risgrynsgröt, så julfest blir det i år också som vanligt.
Lillemor bjöd på en juldoftande fantastiskt vacker Saffrans Cheescake

Vacker och supergod
Sockerfritt men gott även det
Det bjöds även på tranbärsglögg
Varpen gick framåt och blev klar på tisdagen
 Det hanns även med lite arbete i vävstugan. Varpningen fortsatte framåt utan några större problem, men Tunsäter var inte snäll med sin väverska. Det jämrades en del men det skulle visst blundas för en del och ställas en vas på en del andra, men vackert blir det ialla fall.


Gardinväven blev ju inte bra och jag upptäcke en del fel också som nog blir svårt att reparera. Många varptrådar måste lagas så vi får väl se hur det blir och om det finns någon som vill köpa den.


Det känns inte kul att ha sabbat en hel gardinväv men vad gör man, gjort är gjort. Jag får väl trösta mig med att ha gjort lite fynd på Tradera.
300g lingarn i härvor

Jag lovade ju lite bilder från förra veckan
 
En säck full med tyger som skänkts till oss
 
Julpepparkaka med lingongrädde

Kex, ost och frukt en god avslutning





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar