måndag 30 januari 2012

Måndag 30/1 kväll

Vi var bara 3 glada damer på vävstugan ikväll, men vi fikade och hade trevligt ändå.
Det blev inte mycket vävt, bara en liten bit på gardinväven men det är ju alltid något.
Vi har fått hyllvagn och ett par snygga korgar skänkta till oss och dom kommer att vara jättebra att hitta när vi har vår basar t.ex.
 Vi bläddrade i våra gamla dagböcker för att hitta när vi började med vår Semmeldag och det ser ut som det var 1993 el. 1994, är det nån som kommer ihåg?
När jag bläddrade så hittade jag lite roliga anteckningar som t.ex från 17/3-98 "Stickkurs och Göra färdigt kväll. Inte särskilt mycket "Göra färdigt" men ett glatt humör och mycket skratt. Stickgänget har fått till ett bakstycke med kaniner i skitställning, men dom är ruskigt söta ändå.   6 skrattande damer"
eller denna från 5/7-95 "Åter har jag i er vävstuga varit gäst och färdigt gjorde jag min Vilhelmina väst. En stormig och regnig julidag tackar och bugar jag".Och denna från 7/1-02 känner vi ju igen "Månadsmöte 8 glada tanter mumsar bullar och snackar strunt"  Vi fikar ju gott och snackar varje gång vi träffs.
Hoppas vi blir fler i morgon och att någon vill börja på en matta med grå terylene varp, lite annorlunda och vi har ju dessutom massor med trasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar